Aktualności Aktualności

Powrót

Wycieczka pracowników Nadleśnictwa Narol do Włoch

W dniach od 12 do 19 sierpnia 2017 r. odbyła się wycieczka objazdowa do Włoch dla pracowników Nadleśnictwa Narol.

Zwiedziliśmy wiele ciekawych miejsc. Swoją podróż rozpoczęliśmy od WERONY, miasta na światowej liście UNESCO, z głównym placem Piazza delle Erbe i fontanną Madonna Verona, dziedzińcem domu Julii i słynnym balkonem kochanków, największym placem miasta Piazza Bra ze słynnym amfiteatrem z I wieku.

Następnie udaliśmy się nad Jezioro Garda do SIRMIONE, tu ciekawym zabytkiem okazał się średniowieczny zamek Rocca Scaligera, spacerując podziwialiśmy piękne widoki na jezioro, następnie zwiedziliśmy BERGAMO, tutaj bardzo ciekawym miejscem okazało się stare średniowieczne miasteczko położone na wzgórzu za murami, gdzie czas się zatrzymał, wjechaliśmy tam kolejką. Kolejny dzień rozpoczęliśmy od zwiedzania miasta COMO, położonym nad Jeziorem Como. Naszym przewodnikiem okazała się być Polka mieszkająca 30 lat we Włoszech, przewodnik górski, bardzo miła pani. W Como wjeżdżaliśmy kolejką na punkt widokowy Brunate, skąd podziwialiśmy przepiękne widoki.

Kolejnym miastem był MEDIOLAN – stolica Lombardii, salon mody europejskiej. Zwiedziliśmy: dziedziniec zamku Sforzów, Dumo – katedrę narodzin NMP, Piazza della Scala z pomnikiem Leonarda da Vinci i gmachem najsłynniejszej sceny operowej La Scali, galerię V. Emmanuela, elegancki pasaż handlowy. Następnie udaliśmy się do GENUI – miasta portowego Krzysztofa Kolumba. Zwiedziliśmy starówkę z bardzo wąskimi i stromymi uliczkami i wysokimi kamienicami, widać że liczył się tutaj każdy skrawek ziemi. Następnie zwiedziliśmy FLORENCJĘ i PIZZĘ, której znakiem rozpoznawczym jest Krzywa Wieża. Bardzo ciekawym i licznie odwiedzanym okazał się park narodowy wpisany na liście UNESCO: CINGQUE TERRE, tutaj podczas rejsu wycieczkowego podziwialiśmy pięć wiosek położonych na urwistym klifie: Riomaggiore, Corniglia, Manarola, Vernazza i Monterossa. Ostatnim miejscem naszej podróży była WENECJA - miasto na wodzie, gdzie dotarliśmy statkiem. Spacerowaliśmy trasą turystyczną do Ponte Rialto, podziwiając weneckie gondole, następnie dotarliśmy na plac św. Marka, z bazylika pod ta samą nazwą, gdzie zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie.

Mimo zmęczenia, wszyscy byli zadowoleni z tej wycieczki. Mamy nadzieję, że w następnym roku uda się zorganizować kolejną, równie fajną wyprawę.